Cum să alegi un ecran de proiecție Stewart Filmscreen

Cum să alegi un ecran de proiecție Stewart Filmscreen

În acest articol, vom parcurge pașii necesari pentru a alege ecranul de proiecție potrivit pentru home cinema-ul sau camera ta media. În mod specific, vom discuta despre diferitele opțiuni de la unul dintre producătorii noștri preferați, Stewart Filmscreen.

Stewart Filmscreen activează în industrie de peste 70 de ani, fiind în general considerați cei mai buni din clasă și utilizați de majoritatea designerilor de home cinema de top din lume. Dar nu trebuie să ne crezi doar pe cuvânt! Știai că doar o singură companie de ecrane a câștigat un premiu Oscar pentru ecranele lor? Da, este vorba despre Stewart Filmscreen, iar aceștia au primit acest prestigios premiu de două ori!

Când te uiți pe lista de clienți ai Stewart, vei vedea nume cunoscute de studiouri de film, creatori de conținut și cinematografe, alături de NASA, Smithsonian, Dolby Labs, Disney și sute de nume în care avem încredere.

Chiar am nevoie de un ecran de proiecție?

Pentru a obține cele mai bune rezultate de la proiectorul tău, ai absolut nevoie de un ecran de proiecție. Sigur, poți proiecta pe un perete, dar îți promitem că nu vei fi mulțumit de rezultate. Peretele tău trebuie să fie perfect drept, fără chiar și cele mai mici imperfecțiuni sau denivelări și vopsit perfect. Chiar și așa, peretele tău nu va reflecta lumina corect de la proiector, iar un ecran bine potrivit va câștiga de fiecare dată.

Un ecran de proiecție va îmbunătăți imaginea proiectorului tău cu rezoluție mai mare, acuratețe mai bună a culorilor, mai multă luminozitate, imagine fără textură și multe alte avantaje. Din acest motiv, ecranul de proiecție nu este doar necesar, ci este de fapt unul dintre cele mai importante componente ale home cinema-ului sau camerei tale media.

16:9 vs. 2.4

Una dintre primele întrebări pe care ar trebui să ți le pui este dacă vei viziona în principal filme în camera ta sau dacă vei urmări și TV, sport și alte programe. Dacă răspunsul este filme, de obicei recomandăm un ecran de proiecție cu aspect 2.4 pentru o experiență mai bună de vizionare a filmelor. Dacă vei urmări în principal sporturi și știri, un ecran 16:9 este de obicei o alegere mai bună. Totuși, această regulă nu este mereu bătută în cuie. Pentru majoritatea oamenilor, răspunsul este că vor folosi camera pentru a urmări tot felul de conținut la diferite rapoarte de aspect, ceea ce ne îndreaptă către analiza dimensiunilor exacte ale camerei și spațiului pentru ecran.

Pentru a afla mai multe despre rapoartele de aspect, citește articolul nostru: Ecran lat explicat

În aceste situații, când ești constrâns pe lățime dar nu pe înălțime, de obicei optăm pentru 16:9 deoarece poți obține o imagine mai mare pentru 16:9 fără a sacrifica lățimea pentru filmele widescreen. Pe de altă parte, dacă ești constrâns pe înălțime dar nu pe lățime, de obicei optăm pentru un ecran 2.4 pentru a permite să se potrivească cel mai mare ecran în camera ta fără a compromite unghiurile de vizionare din rândurile de scaune.

Cel mai simplu mod de a te ajuta să vizualizezi și să determini ce raport de aspect dorești pentru ecranul tău este să folosești Instrumentul nostru gratuit de design home cinema de pe www.avclub.com. În instrument, poți introduce dimensiunile camerei tale, aranjamentul locurilor și al boxelor și să alegi brandul și modelul proiectorului tău.

De acolo, poți schimba dimensiunea și raportul de aspect al ecranului pentru a vedea ce se potrivește în camera ta. Instrumentul îți permite să vizualizezi ecranul din poziția principală de ascultare și să activezi o vizualizare a liniilor de vedere dacă ai două sau mai multe rânduri de scaune. Instrumentul se ajustează automat și îți arată exact unde să poziționezi ecranul pe măsură ce treci de la 16:9 la 2.4. Dacă ai mai mult de un rând, instrumentul îți va arăta liniile de vedere și va calcula nivelul de jos al ecranului astfel încât rândurile din spate să poată vedea peste cele din față. Pe măsură ce schimbi dimensiunea ecranului și poziționarea locurilor, poți vizualiza cu ușurință nivelul de „imersie” dorit.

Desigur, dacă tot acest proces ți se pare intimidant, echipa noastră de experți este disponibilă în magazine și pe avclub.com pentru a te ajuta!

Contactează-ne acum!

Dimensiunea ecranului

Articolul nostru Sfaturi pentru dimensiunea ecranului/unghiuri de vizionare te va ajuta să determini cea mai bună dimensiune a ecranului pe baza dimensiunilor camerei și a unghiurilor de vizionare din locațiile de ședere. În articol, discutăm despre toate calculele și considerațiile care intră în determinarea dimensiunii perfecte a ecranului pentru camera ta.

Materialele ecranului

Următorul pas în alegerea ecranului este să decizi dacă dorești să fie acustic transparent. Toate cinematografele comerciale au boxele frontale principale în spatele unui ecran acustic transparent. Acest lucru face ca sunetul să pară că vine direct din imagine, un efect grozav.

În mediul casnic, boxele în perete sau relativ subțiri pot fi utilizate în spatele unui ecran acustic transparent. Sau, dacă ai suficientă adâncime în camera ta, poți construi un perete fals și ascunde boxele mari în spatele unui ecran acustic transparent.

În familia ecranelor acustic transparente, două tipuri de materiale permit trecerea sunetului. Primul este un material de tip țesut care arată oarecum similar cu pânza de grilaj pentru boxe. Cu acest tip de ecran, poți plasa boxele destul de aproape de ecran, făcându-l o alegere excelentă pentru boxele în perete.

Al doilea tip de material are mici perforații în ecran. Acest lucru duce la o suprafață de ecran mai plată, despre care puriștii video susțin că oferă o saturație mai bună a culorilor și detalii. Cu toate acestea, cu acest tip de ecran perforat, trebuie să ai boxele puțin mai departe de ecran comparativ cu un ecran țesut. De obicei plasăm aceste ecrane la opt până la douăsprezece inchi în fața boxelor, în funcție de setarea exactă.

Ecranul perforat are, de asemenea, o scădere a frecvențelor înalte, așa că dacă alegi această variantă, vei avea nevoie de un procesor de sunet surround sau un receptor cu corecție de cameră (pe care aproape toate cele actuale îl au). Cu oricare dintre tipuri (și mai ales cu tipul perforat), recomandăm să pui unele panouri acustice întunecate pe peretele din spate, iar dacă folosești boxe de perete, de cele mai multe ori vei înlătura grilajele și te vei asigura că totul din spatele ecranului este negru.

Efectul unui ecran acustic transparent este pur și simplu fantastic. Necesită mai multă planificare, iar un ecran acustic transparent bun poate costa mai mult decât un ecran de aceeași dimensiune non-transparent, dar considerăm că dacă ai bugetul și poți configura lucrurile astfel, îți face home cinema-ul să se simtă mult mai aproape de un cinematograf comercial!

Stewart Filmscreen vinde peste 30 de tipuri diferite de materiale de ecran optimizate pentru situația exactă în care sunt utilizate. Ei au capacitatea de a face ecrane personalizate, fabricând țesăturile în fabrica lor din California. Folosesc formule personalizate, proprietare, implicând un sistem unic multi-strat pentru o imagine perfectă și performanță înaltă care durează mulți ani.

Factorul de amplificare al ecranului

Când te uiți la ecranele de proiecție frontală, vei observa și diferențe în tipul materialului de ecran de proiecție. Vei găsi suprafețe de ecran albe, gri și chiar aproape negre. De asemenea, vei vedea o specificație numită gain, care este de obicei exprimată ca un număr de la aproximativ .8 la 2. Gain-ul este o măsurare a reflectivității oricărui ecran sau suprafață de proiecție. Numărul gain-ului reprezintă raportul dintre lumina reflectată de ecran comparativ cu lumina reflectată de o placă albă (oxid de magneziu) standard. Prin urmare, un ecran cu un gain de 1.0 va reflecta aceiași cantitate de lumină ca cea de pe o placă albă. Un ecran clasificat la un gain de 1.5 va reflecta cu 50% mai multă lumină decât cea de pe o placă albă. Un ecran gri cu un rating de 0.8 va reflecta 80% din lumina de pe o placă albă. Fiecare dintre aceste tipuri are un mediu în care se potrivesc cel mai bine.

Cel mai comun tip de ecran va avea o suprafață albă. În cadrul ecranelor albe, vei vedea specificații de gain de la aproximativ 1 la 1.4. Tipurile de alb mat vor fi de obicei 1.0. Majoritatea ecranelor albe oferă ceea ce considerăm a fi cea mai precisă reproducere a imaginii. De asemenea, au un unghi de vizionare foarte larg unde nu vei avea multă pierdere de lumină dacă nu ești perfect centrat pe ecran.

În miile de teatre pe care le-am realizat în toată țara, gain-ul specificat de top este de 1.3, care este un echilibru extraordinar între luminozitate, arie de acoperire și minimizarea altor compromisuri de performanță... Pentru cea mai precisă experiență video, un ecran cu un gain de 1.0 este considerat apropiat de perfecțiune. Cu toate acestea, considerăm că reducerea luminozității de obicei nu merită acest compromis minimal decât dacă împerechezi un proiector relativ puternic pentru dimensiunea specifică a ecranului tău.

Instrumentul nostru gratuit de design home cinema îți va permite să schimbi gain-ul ecranului și, la rândul său, va face calculele pe baza proiectorului tău și a locației sale pentru a-ți spune cum va influența gain-ul ecranului luminozitatea în niți.

Tipurile de ecrane gri sau aproape negre sunt excelente pentru camerele unde nu ai control total asupra luminii care intră. Deși nu considerăm că aceste ecrane cu contrast înalt sunt la fel de precise ca un ecran alb, dacă ai multă lumină, vor arăta mai bine în acel tip de cameră comparativ cu un ecran alb. Aceste tipuri de ecrane sunt utilizate tipic într-o cameră de familie sau media unde nu poți face camera complet întunecată, permițându-ți să ai o experiență de home cinema într-un spațiu multi-funcțional.

Tipul de montare al ecranului

Ultima alegere pe care o vei avea în ceea ce privește tipul de ecran este dacă îl vei avea montat permanent sau va coborî dintr-o carcasă. Pentru spațiul tipic de home cinema, un ecran cu cadru fix și montat pe perete va fi cea mai bună și mai puțin costisitoare alegere. Vei găsi majoritatea ecranelor montate pe perete disponibile cu o margine neagră care, credem noi, face ca imaginea să iasă în evidență. Există, de asemenea, acum ecrane cu aproape niciun chenar (care arată și ele foarte bine, dar necesită o precizie incredibilă în ceea ce privește montarea proiectorului). Dacă faci instalarea singur, ar trebui să vizionezi videoclipurile noastre despre cum să montezi un proiector și un ecran de proiecție pentru a te asigura că o faci corect.

De ce Stewart Filmscreen?

Uniformitate și acuratețe a culorilor

Deci, de ce atât de mulți oameni folosesc ecrane Stewart când există multe ecrane ieftine disponibile, de obicei fabricate în China?

Ei bine, multe ecrane arată bine în centrul ecranului, dar pe măsură ce te uiți spre marginile ecranului, vei vedea distorsiuni sau ceea ce pare a fi o imagine mai slab iluminată. Este extrem de dificil să producă un ecran care să aibă uniformitate perfectă pe întreaga suprafață a ecranului, chiar și când are 90 de picioare lățime. Stewart are decenii de experiență în crearea de materiale de ecran care sunt perfect uniforme.

De asemenea, nu dorești ca imaginea reflectată să schimbe acuratețea culorilor imaginii. Am văzut tot felul de ecrane mai puțin costisitoare care par să altereze culoarea, ceea ce nu vei vedea niciodată la un ecran Stewart; acestea sunt perfecte.

În cele din urmă, dorești ca această uniformitate și acuratețe a culorilor să existe chiar și când stai în afara axei. Nu ai vrea un ecran care pare să fie mai luminos și mai precis pentru spectatorii din mijlocul rândului decât pentru cei de pe laterale. Din nou, Stewart este considerat cel mai bun la acest capitol.

Cusături pe un ecran nu sunt dorite

Deși unele ecrane spun că sunt „aproape fără cusături”, asta nu este același lucru cu total fără cusături ca Stewart. Ecranele sunt toate tensionate, iar acea tensionare poate cauza neregularități la cusătură. Acest lucru poate fi un problema în special pentru ecranele de tip rulou unde cusătura poate crea ceea ce arată ca bare orizontale.

Dar cu un ecran Stewart, nu există cusături, punct, până la 40 pe 90 de picioare, ceea ce este fără egal în industrie.

Ecranele Stewart durează decenii

Tehnologia proiectoarelor va veni și pleca, dar un ecran bun este ca o pereche excelentă de boxe; poate dura o viață. Un alt lucru pe care îl iubim la Stewart este că îți permit să schimbi doar materialul și să păstrezi cadrul ecranului pe măsură ce tehnologia avansează, economisindu-ți mulți bani. Acest lucru este deosebit de grozav pentru cei care au optat pentru un ecran Stewart cu mascari costisitoare integrate în cadru. Ei păstrează o evidență a fiecărui număr de serie și a modului în care acel ecran a fost proiectat să se monteze pe cadru și pot reproduce o copie perfectă cu material îmbunătățit. Asta este foarte tare!

Există dezavantaje în achiziționarea unui ecran Stewart? Ei bine, deoarece toate acestea sunt realizate la comandă, trebuie să planifici în avans, deoarece poate dura până la 12 săptămâni pentru a-ți produce ecranul. Dar poate exista o soluție pentru cinematograful tău cu noul program de livrare rapidă al Stewart.

Stewart Filmscreen

Programul de livrare rapidă Stewart

Stewart are evident date despre tipurile de ecrane care se vând cel mai bine. Au creat o selecție frumoasă de opțiuni care vor satisface nevoile multor oameni. Echipa noastră te poate ajuta să decizi dacă una dintre opțiunile de livrare rapidă este potrivită pentru tine. Aceste ecrane vor fi expediate de la Stewart în termen de 24 de ore lucrătoare de la plasarea comenzii.

Alegerea ecranului potrivit din programul de livrare rapidă

Alegerea opțiunii potrivite din programul de livrare rapidă se va reduce la câteva alegeri în cadrul modelelor de livrare rapidă pentru noul tău proiector frontal. Stewart a adăugat recent un ecran de livrare rapidă pentru proiectoare cu aruncare ultra-scurtă, 16:9, de 120 inci. Dar pentru acest articol, ne vom concentra pe cele două materiale de ecran cele mai populare din programul de livrare rapidă, Studiotek 130 G4 și Firehawk.

Studiotek 130 G4, din experiența noastră, este tipul nostru preferat de material de ecran pentru majoritatea camerelor pe care le realizăm. Într-o cameră întunecată, va face conținutul HDR să arate fantastic. Cheia este o cameră întunecată, deoarece ai nevoie de un control bun al luminii pentru acest tip de material. Dacă camera ta are multă lumină ambientală, alege Firehawk. Firehawk va îmbunătăți nivelurile de negru într-o cameră cu ceva lumină, deoarece respinge 73% din lumina ambientală.

Următorul pas este să alegi cadrul. Ai două opțiuni aici, WallScreen Deluxe cu o margine de 3.25” și Balón Edge cu o margine de ½”. Ambele vor fi acoperite cu Velux de la Stewart, care este un material care respinge lumina. În timp ce Balón Edge arată foarte bine deoarece face ecranul să arate ca un televizor mare, cadrul mai larg pe care îl obții cu WallScreen Deluxe face alinierea proiectorului mult mai ușoară.

În cele din urmă, alege dimensiunea ecranului. Dimensiunile oferite sunt toate 16:9 și sunt de 110”, 120” și 135”, toate măsurate pe diagonală.

Dacă ai mai multe întrebări, contactează echipa noastră de experți la avclub.ro prin telefon, chat sau email, și vom fi bucuroși să te ajutăm.

11 minut de citit